Primer de tot ens hem de preguntar que significa FER i que significa SABER. FER és experiència, són els coneixements inicials que té un infant i SABER és el marc teòric, aquells continguts proporcionats pel professorat. És a dir, que a través d’uns coneixements previs i amb l’ajuda i guia del professorat l’infant pot construir el seu propi coneixement, d’això en direm, modelització.
Per tant és necessari per a la construcció del coneixement, unes experiències viscudes i amb l’ajuda d’una base teòrica permetrà els nens i nenes una construcció de models, a poder donar resposta a les hipòtesis que es planteja, en definitiva, a tenir un pensament científic.
Un exemple de tot això, és l’experiència que hem obtingut a través de l’observació de l’insecte pal o de la poma. Amb aquestes dues activitats des de bon principi ens vam formular preguntes, a través de l’observació vam crear hipòtesis que poc a poc a través del marc teòric que ens proporcionava el professor i la pròpia recerca d’informació i la que ja teníem vam ser capaços de comparar, identificar, determinar variables, interpretar i comunicar conclusions, és a dir, vam aprendre a fer ciència, molt important dins l’educació.
Per tant és molt fàcil poder fer participar els alumnes en activitats científiques, només cal que observem el nostre voltant, on estem envoltats de fets i fenòmens físics i naturals i a partir del FER i del SABER l’infant pot construir el seu propi coneixement.
Per aquest motiu el FER i el SABER són dos conceptes que no poden anar per separat, han d’estar lligats i el mateix nivell. Ja que només amb l’experiència no n’hi ha prou i amb només una base teòrica no és suficient.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada