A la magistral d’avui hem parlat sobre el currículum a l’etapa d’ educació infantil.
Però que és el Currículum?
El terme currículum té el seu origen al nostre país amb la promulgació de la LOGSE el 1991.
“S’entén per currículum el conjunt d’objectius, continguts, mètodes pedagògics i criteris d’avaluació de cada un dels nivells, etapes, cicles, graus i modalitats del sistema educatiu que regulen la practica docent.”
“Pla o programa educatiu, prèviament organitzat per arribar a assolir objectius educatius.”
Per tant dins el currículum trobarem diferents aspectes formals que s’hauran de treballar a l’etapa d’infantil.
Podríem comparar el currículum amb un casa. Per exemple, el primer que necessitem per construir una casa són els fonaments, que en el cas del currículum serien les capacitats o competències que hem d’assolir.
Un cop tenim els fonaments aixecarem les parets que en el cas del currículum seran els objectius i per finalitzar la casa necessitarem la teulada, que en el currículum són els continguts.
Per tant dins el currículum trobarem:
- Capacitats: L’element essencial del currículum. Són el conjunt d’elements, habilitats i actituds que es consideren imprescindibles per a que una persona arribi al seu desenvolupament personal, escolar i social.
- Objectius: Enuncien les finalitats. Són les capacitats, les finalitats que es pretenen aconseguir i guien el procés educatiu.
- Continguts: Són els instruments per aconseguir els objectius. Conjunt de coneixements que l’alumnat ha de treballar per desenvolupar les capacitats que es proposen en els objectius de cada etapa o cicle.
Aquets continguts que estan estretament vinculats a unes àrees d’aprenentatge que a Educació Infantil són les següents:
- Àrea de descoberta d’un mateix i dels altres: Aquesta àrea a de promoure les relacions i l’exploració del jo i dels altres, descobrint possibilitats sensorials, d’acció, d’expressió, d’afectivitat, de regulació...referides el moviment, a les emocions, sentiments i hàbits.
- Àrea de descoberta de l’entorn: Aquesta area implica ajudar els infants a elaborar explicacions sobre els objectes i les situacions que els interessant i els preocupa en cada moment, i de procurar el mateix temps, que formin una idea d’ells mateixos com a persones amb capacitat d’aprendre i amb recursos per emprendre reptes.
- Àrea de comunicació i llenguatges: La llengua és un instrument d’aprenentatge, de representació, comunicació i de gaudir. Aquesta àrea implica experimentar els diferents usos i funcions dels llenguatges, en un ambient amb condicions favorables que ho facilitin i on es desenvolupi la comunicació verbal i no verbal.
Cal tenir present que aquestes 3 àrees són treballades a l’hora, a educació infantil no es contempla treballar aquestes àrees per separat ja que les 3 van lligades unes amb les altres.
"L'educació es va fer perquè la gent penses el mateix, no pas per fer la gent més culte"

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada